Vijftig schoorstenen in vijftig jaar

Bos Nieuwerkerk bestaat een halve eeuw. En na vijftig jaar zijn we tot het inzicht gekomen dat we daarin te lang te bescheiden zijn geweest. Het is de bekende no-nonsense mentaliteit die hoort bij onze regio en onze bedrijfstak.

Maar de uitdagingen van vandaag en morgen hebben niets aan bescheidenheid. De aarde kampt met opwarming, er is een energiecrisis, er is schaarste aan grondstoffen, de voedselvoorziening van de wereld staat onder druk en, meer specifiek voor ons land, er is een schreeuwend tekort aan technisch personeel. Elke ondernemer heeft met deze thema’s te maken. Onze opdrachtgevers, onze leveranciers en wijzelf. En we zouden geen ondernemer zijn als we deze uitdagingen niet zouden oppakken als kansen.

Zo werken wij intern aan innovaties waardoor we meer werk kunnen verrichten en onze kwaliteit kunnen verhogen. We reduceren onze eigen co2-voetafdruk en we helpen onze opdrachtgevers hetzelfde te doen waar het gaat om afgassen. Vijftig jaar na onze oprichting is onze ambitie groter dan ooit. Van leverancier van schoorstenen, ontwikkelden we ons naar ontwerper en aanbieder van zo schoon mogelijke, turnkey afgassystemen die hun energie niet langer weggooien, maar gebruiken. Wij noemen dit: de schoorsteen van de toekomst. Intussen bleven we een echt familiebedrijf. Iets trotser en iets minder bescheiden.