125 meter schoorsteen

De afgelopen maanden waren we zijn we hard bezig met de assemblage van een schoorsteen van maar liefst 125 meter hoog. Na het aanbrengen van de coating is de schoorsteen van 30 ton staal verplaatst van onze werkplaats in Nieuwerkerk aan den IJssel naar Zutphen.

Onder begeleiding van Arjen Kandt arriveerde de schoorsteen veilig en onbeschadigd. Op locatie gold: hoe hoger moet worden gehesen, hoe windstiller het moet zijn. Gelukkig hielden de mannen van Blansjaar het weer goed in de gaten. De schoorsteen werd deel voor deel geplaatst en vastgezet met bouten. Omdat deze schoorsteen, in tegenstelling tot zijn voorganger, los komt te staan, werd tot slot een trillingsdemper gemonteerd die de windkrachten opvangt zodat hij veilig blijft staan. Wij zijn ongelofelijk trots op deze schoorsteen en op het harde werk dat onze medewerkers hebben verricht!