Afscheid van ‘schoorsteentechniek’

Op de drempel van het vijftigjarig bestaan is de tekst "schoorsteentechniek" van de gevel van Bos Nieuwerkerk verdwenen. Er is plaatsgemaakt voor Heat Matrix, het bedrijf dat in juli vorig jaar door Bos Nieuwerkerk is overgenomen.

Vijftig jaar ondernemerschap betekent veel ervaring en expertise, maar om dat te behouden is het belangrijk om te blijven innoveren en goed te luisteren naar de markt. Ondernemen met het oog op de toekomst dus, zowel voor Bos Nieuwerkerk als voor de klant. Die laatste vraagt immers om duurzamere oplossingen in het productieproces.

Directeur Martine Goedegebuure: “Natuurlijk is schoorsteentechniek nog altijd een heel belangrijk onderdeel van ons werk. Maar in deze tijd van verduurzaming is het cruciaal dat we ook daarin investeren. Met de overname van Heat Matrix kunnen we onze opdrachtgevers volledig ondersteunen bij het terugwinnen van warmte uit hun proces- en rookgassen. We verzorgen nu het complete traject, van maatwerkadvies tot installatie op locatie, met duurzaamheid als uitgangspunt: turnkey dus. Ik ben trots dat deze samenwerking nu ook zichtbaar is op onze gevel.”