De dag van de ondernemer: Viering van ondernemerschap en trots

Sinds 2016 kennen we in Nederland de ‘Dag van de Ondernemer’. Volgens ons terecht, want meer dan 1,5 miljoen ondernemers leveren met hun bedrijf een enorme bijdrage aan ons land. Ondernemers zorgen immers voor groei, werkgelegenheid en welvaart.

MKB Nederland is van mening dat ondernemers erkenning verdienen voor hun inspanningen en dat er een moment moet zijn waarop hun belang voor Nederland wordt onderstreept. Een dag om ondernemers te bedanken voor hun lef en doorzettingsvermogen. De start van een traditie waarin ondernemerschap gevierd wordt en ondernemers in het zonnetje worden gezet.

Sinds 2016 wordt de Dag van de Ondernemer gehouden in het kader van de Global Entrepreneurship Week, een wereldwijd initiatief ter bevordering van ondernemerschap. In meer dan 150 landen staat ondernemerschap centraal in de derde week van november.

Minister Katrien van Gennip (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) en Jacco Vonhof (voorzitter van MKB-Nederland) bezochten eind vorig jaar Bos Nieuwerkerk en Heat Matrix. In het verlengde van dit bezoek werd onze eigen Martine, eigenaar en chef strategie van beide bedrijven, extra in het zonnetje gezet met een mooi filmportret over haar als ondernemer. Dit alles in de aanloop naar de Dag van de Ondernemer op vrijdag 15 november aanstaande.

Wij zijn er enorm trots op!