Robert Sakko verlaat HeatMatrix Group

Nieuwerkerk aan den IJssel – Robert Sakko gaat per 13 juli 2024 HeatMatrix verlaten. Na  zestien jaar verruilt hij het Nieuwerkerkse bedrijf voor een betrekking bij Gunvor Energy Rotterdam.

Sakko stond als medeoprichter aan de wieg van HeatMatrix in 2008. Het bedrijf levert systemen voor warmteterugwinning uit rookgas, bakdamp en drooglucht aan de industrie. In 2022 werd HeatMatrix overgenomen door Bos Nieuwerkerk. Sakko werkte de afgelopen twee jaar samen met Bos Nieuwerkerk aan totaalconcepten ter verduurzaming van de industriële sector. “Ik heb zestien jaar met veel plezier aan de ontwikkeling van HeatMatrix gewerkt. De laatste twee jaar samen met Bos Nieuwerkerk, wat echt een prachtige verbreding is geweest voor beide bedrijven. Nu is voor mij de tijd gekomen om een nieuwe weg in te slaan.”

Martine Goedegebuure van Bos Nieuwerkerk: “Ik ben blij dat we twee jaar lang hebben kunnen leren van de kennis en ervaring die Robert met HeatMatrix mee heeft gebracht naar Nieuwerkerk. Ik wens hem heel veel succes in zijn nieuwe baan.”