Bos Nieuwerkerk en HeatMatrix winnen Ondernemersprijs Midden-Holland

Zuidplas – Bos Nieuwerkerk is samen met zusterbedrijf HeatMatrix winnaar van de Ondernemersprijs Midden-Holland. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de Goudse Schouwburg werd bekend dat de winst in de categorie MKB naar Nieuwerkerk aan den IJssel gaat. Eigenaar Martine Goedegebuure: We zijn ontzettend blij en vereerd met deze prijs. Dit is een geweldige opsteker voor al onze medewerkers. Want zij zijn de echte winst voor Bos Nieuwerkerk en HeatMatrix!

Het juryrapport roemt de winnaar: “De duurzaamheid is niet alleen te vinden in hun producten maar binnen het hele bedrijf. Ze houden van zaken doen, maar van mensen houden ze meer. Het is een onderneming waar iedereen een voorbeeld aan kan nemen”

Bos Nieuwerkerk vierde afgelopen jaar de 50e verjaardag. Een prachtige mijlpaal die een jaar lang werd gevierd, met de blik gericht op de toekomst. In 2022 nam Bos Nieuwerkerk met dat oog op de komende decennia HeatMatrix over. Sinds het samengaan bundelen ze hun krachten en helpen ze middelgrote bedrijven, wereldwijd, hun industriële procesinstallatie zo goed en duurzaam mogelijk te laten functioneren.

Goedegebuure: “Wij zeggen altijd: we bouwen de schoorsteen van de toekomst. We helpen uitstoot te verminderen, denken aan de impact voor de omgeving. Onze oplossingen voor de afvoer van rook- en procesgassen voldoen aan de strenge milieueisen en wetgeving. Eigenlijk leggen we iedere dag een nieuwe puzzel, hoe wij, maar ook de industrie, zo toekomstbestendig mogelijk kunnen ondernemen.”

De mens, daar draait het om. “Onze medewerkers, ons netwerk, onze opdrachtgevers: ze zijn allemaal even belangrijk. We zijn een familiebedrijf dat eerlijk en op gelijkwaardige manier wil samenwerken en zakendoen. En afspraak is ook echt afspraak. Dat deze mentaliteit bijzonder is, krijgen we dagelijks te horen. Wij zagen dit altijd als een basisvoorwaarde en niet als een onderscheidend vermogen, maar dat blijkt het dus wel te zijn.”

Daarom is het motto al meer dan 50 jaar “zaken zijn zaken, maar zaken zijn vooral mensen.” En er kunnen meer mensen bij. Goedegebuure: “De deur staat altijd open voor nieuwe medewerkers in het algemeen. En nu voor productiemedewerkers en monteurs in het bijzonder. Kijk op onze websites en maak een afspraak. Bij ons staat de koffie altijd klaar!”